al-Haura' Maqsurah.
Owner

This is my journey from Allah to Allah. Walking with all I might, searching for the one and truly light. Build up the cracked hopes. Repair the broken hearts. Take some and throw some. Put all the pieces back. This is part of the life. Through ups and downs, shall I be tough. I will fight with all my heart. I will try with all I might. 



Older Post | Newer Post
it's never easy
Friday 1 March 2013 | 18:11 | 3COMMENTS


“Dan jangan kamu mengikut perkara-perkara yang kamu tidak ketahui, pendengaran, penglihatan dan hati akan ditanya perihal perbuatan yang dilakukan.”
Surah al-Israk, ayat 36

Dengan namaNya ku mulakan bicara sepi.
Ya Allah. Aku rasa tak kuat. Rasa macam nak tersungkur, rebah di atas lantai. Tapi aku tahu, kalau aku jatuh, siapakah yang mampu menghulur tangan? Siapakah yang mampu berjalan seiring denganku? Ya Allah. Sungguh Engkau Mengetahui diri ini lebih dariku. 

Berdakwah itu bukan kerja mudah, dan kini aku merasai kepahitan sebuah dugaan itu ya Allah .. rasa tak mampu sangat, rasa macam nak lari jauh-jauh, tinggalkan semuanya di belakang. Andailah aku dapat terbang, i will fly as high as i can. Andailah aku dapat berlari, i will run as far as i can. Tapi itu semua kerja yang tak masuk akal, akal tak boleh terima kerja itu. Because end up, masalah tu tak akan pudar, malah semakin bertambah. Ya Allah, saat ini, detik ini .. aku perlukan Kau.

Can i cry? I need a shoulder to cry on, if only someone know. Aku tahu aku lemah, aku tahu aku mudah putus asa.. tapi kali ni, aku tak boleh nak mengaku kalah. Sebab Kau ciptakan aku dengan tanggungjawab yang berat. Tanggungjawab sebagai dai’e. Mampukah aku ya Allah? Sedangkan ujian sikit ni pun aku rasa macam nak jatuhh. Bolehkah aku berjalan di atas jalanMu sorang-sorang? O Allah, help me.. I’m nothing without You. Permudahkanlah segala urusan kuu. 


I believe in You, Allah. Forever i will till the day i meet You. 
amiin