al-Haura' Maqsurah.
Owner

This is my journey from Allah to Allah. Walking with all I might, searching for the one and truly light. Build up the cracked hopes. Repair the broken hearts. Take some and throw some. Put all the pieces back. This is part of the life. Through ups and downs, shall I be tough. I will fight with all my heart. I will try with all I might. 



Older Post | Newer Post
Mengimbas kembali
Thursday 14 February 2013 | 00:13 | 3COMMENTS

Ya Allah, aku rindu dia, dia, dia, dia, dia, dan dia. Cukup 6 muka melintas di kotak ingatan. Ya Allah, dengan kuasa-Mu, aku harap nanti kami bersatu kembali, macam dulu-dulu. I miss them big time, hands down.
wawa? hehh *gelak sinis*
Bismillah, Assalamualaikum.
Wargghh, rasa nak gila je duk rumah sunyi sepi takde orang. Hmm, budak lepasan sekolah, memang camtuh aa kann. kruk krak krik. ohhh dengar ini bicara hati. SAYA RINDU WAKTU DULU. rindu serindunya, tak mampu nak luah dengan apa cara, kut laa boleh terubat sikit bila menulis ni. ngaaaaaaa. rasa nak jerit, menangis, gelak, semua adaa. solution ada tak? rasa nak menangis, tapi tak mampu nk keluar airmata, awat laa tersangkut? oh dearr.

sejak awal tahun form3 sampai laa ni aku kat sini. Sini sesorang tak berteman hapee, bak kata Tiqaa macam loner sehh. Huuu. ye kutt, mungkin ada laa jugak ciri-ciri tuhh. kat sini berbeza habeh ngan malaysia, yelahh sejauh mana pung aku tercampak, ofkoslahh kawan melayu jugak aku carik walau ke lubang cacing! reason? sebab sehati sejiwa kutt? hehh, yelaa. bahasa sama, sonang je nak citer smua benda, nak luah segala hapee, easyy sangatt. tapi banyak mana je melayu kat sini? budak uni tu memang laa ramai, ni aku masuk high school. werhh, gawat-gawat.

kawan ngan omputih tarak syiokk. bahasa omputih jelaa kena guna. hehh, seriously, rindu sesangat nk borak ngan kawan face-to-face dalam bahasa melayu! hmm. sedih kann dengar? berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya. tu yang jadi macam psycho je bila masalah datang. taktaauu nak cerita ngan sape, tu yang duk pendam 3 tahunn full, without any confession. rasa macam orang bisu yang nak bercakap, cuba 88 kali pun tetap tak keluar suara. penah rasa? kalau penah jom kita hi-ten. miss tahap kritikal. if only you know.

aku rindu nak buat kerja jahat kita tuhh, haha. ape je punn, tapi agak laa jugak kenn langgar peraturan. hehe *gelak jahat*. konon kita group disukai cikgu, tapi perangai gila-gila je semua. ingat lagi waktu dulu, kalau ada pertandingan kat kelas, selalu jugak group kita menang kan. dalam senyap, ramai je benci kat kita. halahaii, macamlah kitorang kacau korang. haha. tiqaaa! kau ngan aku banyak je buat jenayah ohh, sampai kena panggil exco bagai. hahaa, tapi yang bermasalah aku laa, ehem, muka innocent je. yess, everyone has skeleton in their closet.

aku dulu penah bwak kamera kat asrama. hehe, langgar peraturan! dah tuu bila terkantoi mulala bagi muka seposen mintak simpati, konon kata nak ambik gambar kenagan sebelum fly Aus. haha. berjaya kutt. then minta cikgu .... err .. apa eh nama? lupaa. hehe, anyway, kitorang mintak cikgu ni tolong jagakan camera, cehh kan budak baik tuu. malam tu cikgu tu bertugas, then nak bagi kamera kat cikgu, halaaahaii, masa tuh dah pukul 11 lebih! memang kerja gilaa pergi lintas aspura semata nk gi rumah warden. alehaii, pencari masalahh. dengan muka toya nyaa kitorang bertujuh jalan seiring lintas aspura, tunduk muka jee, maluu kut.

gilaa laa. budak aspura memeng cari masalah. tetiba ramai pulak datang serbu bertenggek kat koridor tuhh. gamak macam tengok UFO jatuh jee. pembetulan, almost semua ahli aspura keluar tahuu? err. tak pernah tengok orang ehh?

"alamakk cikgu, ade orang datang nak rogol saya.. ahh takutt.."
"wehhh, dah malam ahh.."

itulah antara suara sumbang yang terdengar. lantaklah, pergi jugak dengan niat mulia nak bagi kamera. tup tap tup tap, cikgu bagi buah rambutan ohh! haha, penuh satu plastik tu haa. sakan jelaa makan malam-malam. rezeki jangan ditolakk. hapee lagi haa. hmm. haa.. tiqah, kau ingat lagi tak kita outing tidur rumah kauu? haha, lawak jee. jap ingat balik..aku, kau, mus, wani ... ngan kila? ke ngan beah? haha, tak ingat aa. tapi memang arr, alasan konon nak studi. ehheh, menggedik jee. denda kena kemaskan surau tu haa, lepas zuhur. semangat je kemas, hevaenn.

memories:
-waktu prep hari sabtu. bosan bagaii, hehh mulalah start menyanyi dengan suara sumbeng masing-masing. suara tiqa paling sedap! (jujurr)
-every sunday pagi, lepas gotong-royong semua berkhemah kat dorm A. haha, muat je satu katil bertindih tidur sama-sama. mulanya borak je pung, last-last terjaga tengok tertidur le pulakk. haha.
-rindu duk depan sekali masa perhimpunan! aku ngan tiqa punyaa laa berhati-hati tiptoe berjalan duk kat belakang semata nak berborak masa perhimpunan, habehh, kena tarik balik duk depan. tulaa jadi budak rendahh.
-ingat lagi waktu kemas bilik APD? acecey, best woo. ade je benda kitorang bodek sir KZ. orang waktu kat sekolah smua duk dengar cramah mase hari jumaat, kitorang lari konon nk tolong sir KZ, dahh tu mintak pulak nk pakai baju sukan, kata senang nak kemas. hehe, sir bagi jee. semua pandang menjeling. cemburuu. hehe
-ingat lagi tak kna berlakon kat depan kelas? alahaaiii, sampai sekarang terasa maluu. at last kita menang jugak! haha, sayang cikgu Aien!

overall, memang banyaak sangat aku nak kongsi dalam post ni, tapi gawatlahh, mau berkajang-kajang aku nulisnyaa aa. hahh, larat ke nak bace? jujurnya, i miss you guys big time! kalaulaah boleh putar waktu balik. kalaulah boleh maintain je jadi budak form 2. yes, najwa paling suka waktu form 2! tahun yang paling banyak menyimpan kenangan...

last but not least, aku rindu waktu korang buat jamuan surprise sebelum balik Aus tuhh, weeeehh, aku rindu aku rindu! andailah korang dapat tahu perasaan nii. malam jamuan tuu, budak lelaki paling semangat nyanyi kat depan bilik APD tuhh, semua malu-malu kucing. hahaa, lawak jee. pastu perempuan pulak nyanyi, then ade great family hug.. okay, mengalir pulak airmata ni haa. aku just nak cakap, aku tetap rindu korang.. walaupun kadang tu aku jarang bertegur sapa kat FB tuh. aku sibukk. hmm. okay, anyway, aku harap nanti menjadi pergi IOI tuhh, in syaa Allah.