al-Haura' Maqsurah.
Owner

This is my journey from Allah to Allah. Walking with all I might, searching for the one and truly light. Build up the cracked hopes. Repair the broken hearts. Take some and throw some. Put all the pieces back. This is part of the life. Through ups and downs, shall I be tough. I will fight with all my heart. I will try with all I might. 



Older Post | Newer Post
Don't wait it to happen, but do make it happen
Friday, 4 January 2013 | 01:04 | 0COMMENTS

Assalamualaikum . Assalamualaikum . Assalamualaikum.
Wah, sampai 3 salam diberi. Mohon mawar mawar agama dan syabab syabab agama sudi menjawabnya. ^-^

Sebelum tuu, najwa nak panjatkan kesyukuran setinggi-tingginya kepada MY CREATOR ^^
Subhanallah
Najwa bersyukur sebab sampai sekarang,
Najwa mampu untuk BERTAHAN.
Mampu untuk BERSABAR.
Mampu untuk ISTIQAMAH.
Mampu untuk MUJAHADAH
Demi menukar diri najwa kepada najwa yang baru, sempena tahun 2013!
Itu azam najwa.
Dan najwa tahu, itu juga adalah azam semua KHALIFAH di dunia ini
Kan kan?
Subhanallah ~ Subhanallah

It’s been 20 days
Okayy, macam batak je. Maaflah. Najwa memang gini.
Bukan ape. Cumaa excited terlebih!
Sebab berubah ini bukan mudah.
Bukan senang.
Dan bukan seperti mengira 1, 2, 3
Alhamdulillah, mungkin kerana doa umi abah yang tak putus-putus buat serikandi-serikandinya.
Dan sudah tentu doa-doa dari insan yang tersayang.
Jazakumullahu khaira. ^^
Kite terhutang budi, hanya Allah yang mampu balas all your good deeds.
In sya Allah.

Haritu ada usrah.
We had a talk about SINCERITY. Subhanallah ^-^
Ohh, btw. Still dalam topik mengenai BERUBAH hokey ~
Berubah, berubah dan berubahh.
As being said above changing is not something easy to be done.
PERJALANAN itu tidak akan selamanya SUNYI.
Kerana DUGAAN itu datang dan pergi.
Orang .. bila dia nak berubah. Kadang tuu ade yang protes;
“ ehh kauu. Kalau solat sunat banyak-banyak pun tak guna kalau tak IKHLAS! “
“ nantilahh aku berubah.. tunggu bila aku dah IKHLAS. “
Paling pedih ayat nih.
“ buat apa BERUBAH kalau tak IKHLAS? “
Splett! Terkoyak hati.
Keluar darah.
Jatuh airmata.
Rebah ke lantai tidak berkata.

Hisy. SILA UBAH PERMIKIRAN ORANG SEKELILING *muka serius*
Memang, takde guna buat sesuatu kalau hati tak ikhlas.
Rite?
Tapi sampai bila kita nak tunggu sampai hati kita benar-benar ikhlas?
Ohh, alamatnya mungkin tak sempat.
We might be in seven feet under. (dah Innalillah)
Nanti siapakah yang rugi?
Wahai diri.
Berubah itu.. tak perlu tunggu ikhlas.
IKHLAS takkan datang.
Sebaliknya IKHLAS itu perlu dibina.
It has to be created.

Kalau kita orang yang jarang buat solat sunat,
Cuba biasakan buat.
Lantaklah hati kita mase tu ikhlas ke tak.
In fact, mungkin kita aka ada perasaan bangga sikit. Sebab kita buat benda baik.
But TRUST ME.
Bila ianya dah jadi suatu kebiasaan.
In sha Allah perasaan RIAK itu hilang,
Sebaliknya IKHLAS itu yang datang mengganti. Subhanallah.

Bak kata USTAZ AZHAR IDRUS;
“ bertudunglah walau TERPAKSA.
Solatlah walau TERPAKSA. Puasalah walau TERPAKSA.
Kerana kewajipan itu memang kadangkala sifatnya TERPAKSA.
Dari keterpaksaan itu,
Perlahan-lahan kita akan menemukan HIKMAH
Dan akhirnya hati kita menjadi IKHLAS keranaNya.
Kalau nak tunggu ikhlas,
SAMPAI BILA nak tunggu baru nak beribadah?
Hidayah perlu DICARI bukan DITUNGGU.
Macam makanan, kalau tak suap,
Ia tak masuk ke dalam mulut. “

>> It’s your choice <<
Buatlah apa yang kita rasa terbaik buat kita.
Allah tak RUGI apa-apa.
Allah juga tak UNTUNG.
Yang rugi, yang untung adalah diri KITA.
Sebab apa?
Sebab kita BERGANTUNG pada Allah.
Dan Allah tak bergantung pada kita.
Hihi ^-^

Renung-renungkan dan selamat beramal!
Wait a sec. Tadi najwa ada terjumpa satu quote nihh. Menarik! Nak kongsiii ~

Tthe essence of life is note being perfect, impressing people, or succeeding at everything.
The essence of life is simply making mistakes and learning from them,
Surrounding yourself with people that you love,
When you’re being yourself.
And getting through failures so that you can continue improving.

Hokey, semangatnya nak berubah.
Subhanallah! Let’s us feel the sweetness of walking in His path,
With a BIG HEART <3

jihad FISABILILLAH, yuk?

With the name of Allah, i end my words.
Assalamualaikum :D