al-Haura' Maqsurah.
Owner

This is my journey from Allah to Allah. Walking with all I might, searching for the one and truly light. Build up the cracked hopes. Repair the broken hearts. Take some and throw some. Put all the pieces back. This is part of the life. Through ups and downs, shall I be tough. I will fight with all my heart. I will try with all I might. 



Older Post | Newer Post
Party is not me, sorry ~
Friday 23 November 2012 | 02:23 | 0COMMENTS
Dengan namaNya saya mulakan bicara ~

Assalamualaikum wahai mawar-mawar agama, juga syabab-syabab islam. Today is the last day of WACE Exam paper, and it was Health Studies for stage 2 and 3. Cehh, bajet macam paper kite pulak. Eh, taklah.. tu bukan paper kite. Saje nak gitauu, paper saya dah lama habis, 9th Nov harituu. HEHE.

Tadi saya pergi sekolah. Sebab nak pulangkan dictionary Mrs. Naidoo and Pastel colour Mr. Bradfield. hamboihh baru sekarang nak bagiii. oppss, terlupa laah. Anyway, mase jumpa Mr. Bradfield.. dia ada tanya 'Have you got your result back?' and i said 'umm. No.. have you marked it sir?' cikgu pun cakap 'Ohh really? You don't even get letter from school? Anyway, i think you got B' saya pun.. 'REALLY?' haha tak percaya sungguh! Subhanallah.... it made my day. Yes, saya rasa bersyukur sangat. It worth it, Alhamdulillah! Thanks Allah for giving me a good mark :)

Ehh.. lari tajuk dah ..
haa, party apenyaa? gini ceritanya. saya kan sekarang duduk kat negara barat, dan kita pun tahu mereka ni suka berparty; senang cakap bersosial laah. Haa. sekarang ni dah habis exam. Banyaaaaak party yang saya dijemput. Oh dear, i'm not a party person. Dan lagi satu, saya ni seorang Muslim, kan tak manis kalau saya pergi bersosial tengah-tengah malam gituu, lagi-lagi party ni semua tak mengira gender.

apalah yang saya merapuu ni kan?
actually, saya nak beri pesan kepada semua umat Islam yang diciptakan sebagai hamba dan khalifah Allah di muka bumi ini. Saya nak cakap yang saya proud to be Muslim! walaupun orang non-muslim mungkin nampak seolah saya ni macam terkongkong, nak buat itu tak boleh dan sebagainya .. tapi .. bukankah itu tandanya Allah sayang Muslim ni? meh kita buka buku hati kita, look at the bright side of the dark side.


wahai awak.. Allah tak bagi kita buat tu semua bukannya tak bersebab, segalanya bersebab wak.. Allah itu terlampau sayangkan kita sebab itulah Allah hidangkan peraturan-peraturan bagi kita sebgai guideline kita untuk menuju Allah dengan selamat dan bahgia. Ketahuilah, Allah tak rela HambaNya berduka cita. Tapi Allah itu sifatnya Maha Adil, dimana mereka yang buat dosa Allah masukkan ke dalam neraka. Allah bukanlah zalim yaa, malah sebenarnya diri kita yang zalim kepada diri kita sendiri. Subhanallah ~

Hmm. i hope you get the message! sampai sini je saya tulis.. ni pun dah ade rupa macam karangan dah ni! Salam 'alaik wahai pecinta Allah dan Rasul, moga hidupmu kan sentiasa dipenuhi dengan barakah, amiin <3