al-Haura' Maqsurah.
Owner

This is my journey from Allah to Allah. Walking with all I might, searching for the one and truly light. Build up the cracked hopes. Repair the broken hearts. Take some and throw some. Put all the pieces back. This is part of the life. Through ups and downs, shall I be tough. I will fight with all my heart. I will try with all I might. 



Older Post | Newer Post
Never give up because Allah never give up on you ~
Monday 19 November 2012 | 06:24 | 0COMMENTS
Dengan namaNya saya mulakan bicara.
Alhamdulillah, exam dah lama habis. And here i am now doing nothing for almost two weeks. Saya nak cari kerja, macam akak saya. dia kerja kat satu restoran ni, namanya 'Restoran Makan-makan'. love the way she earns her income, subhanallah.. i wish i could have a job by now.. well, still looking forward to it, insyaAllah kalau usaha cari, pasti akan ada one or two available spot. Fighting!

apa-apa pun.. tadi si hamba Allah itu ada call. Astaghfirullah.. tak tahu kenapa jari ni tekan 'accept'. waaaaaaaaaaaaaaa. i shouldn't have picked up the call. sekarang segalanya musnah! yes, its all ruineddd. jatuhlah saham saya sebagai seorang muslimah. tapi syukur ya Rabb, Alhamdulillah, i made it real quick. tak tahu kenapa tiba-tiba call. yes, perhaps there is a reason. who knows. but deep in my heart, i'm so disappointed. wahai anda yang bergelar khalifah juga hamba Allah.. kenapa anda perlu telefon? kenapa? SMS pun dah cukup membantu. amat membantu diri saya! -,-

sekarang ni, saya nak move on. yang lepas tu biarkan ianya menjadi sejarah dan sebagai pengajaran untuk saya terus maju ke hadapan! sebab manusia itu never perfect kan kan? dan manusia tu sendiri tak pernah jauh dari sifat 'lupa'. dalam hal ni, saya betul-betul lupa. lupa akan tanggungjawab saya. lupa akan apa yang harus dilakukan. lupa bahwa saya ini muslimah yang sentiasa diperhatikan Dia. apa nak jawab kat akhirat nanti wahai diri? hmmm ... insyaAllah. this thing won't happen again.

tahun depan, insyaAllah saya balik Malaysia. agak cuak sebab saya rancang nak buat reunion. everything would be totally different and i wonder what's their perspective upon me? yesss, i still could rewind my past and change to a new me. sebab perubahan itu suatu yang possible selagi pintu taubat masih terbuka luas. ape-ape pun, saya tak sabar nak jumpa awak awak semua! Dear Malaysia, wait me there!